Svátek má: Ivan

Regiony

Velikost textu:

Dálnici D8 a rychlostní komunikaci R7 spojí nová silnice

Dálnici D8 a rychlostní komunikaci R7 spojí nová silnice

Rada Středočeského kraje podporuje záměr výstavby silnice I. třídy mezi dálnicí D8 a silnicí R7. Uložila vedoucím čtyř odborů Krajského úřadu Středočeského kraje poskytnout součinnost ministerstvu dopravy a Ředitelství silnic a dálnic ČR při uskutečnění tohoto záměru.

Rychlostní silnice R7
14.srpen 2014 - 16:10

Informoval o tom web Středočeského kraje. „Dopravní spojení mezi rychlostními komunikacemi R7 a dálnicí D8 je nyní vedené přes několik obcí a Kralupy nad Vltavou. Protože most přes Vltavu v Kralupech je prvním na sever a protože v těchto místech chybí příslušná část pražského okruhu, je tato krajská silnice využívána jako tranzitní s mimořádně silným dopravním zatížením,“ vysvětlil hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.  

Tuto tíživou dopravní situaci lze vyřešit pouze výstavbou komunikace včetně obchvatu města Kralupy a nového mostu přes Vltavu u Chvatěrub. Podle odhadu by náklady na přeložku celé trasy měly činit podle hrubých odhadů přibližně 3,1 miliardy korun, projekční náklady budou představovat zhruba 130 milionů korun.

„Kraj jako investor nebude mít v nejbližší době na tuto stavbu peníze. Proto vítám iniciativu města Kralupy a ministerstva dopravy o možnosti výstavby nové dvoupruhové silnice I. třídy v této plánované trase, která by převzala část tranzitní nákladní dopravy mezi dálnicí D8 a rychlostní silnicí R7,“ uvedl hejtman.

Tranzitní doprava mezi R7 a D8 je vedena obcemi Horoměřice, Statenice – Černý Vůl, Velké Přílepy, Tursko a Kralupy nad Vltavou. Velké riziko pro dopravu pak představuje most a na něj navazující opěrná zeď v osadě Černý Vůl, kde v minulosti došlo k těžké havárii kamionu. Z něho unikly ropné látky do potoka a kontaminovaly rovněž zeminu v místě nehody. I když byl průjezd kamionům Černým Volem zakázán, řidiči to nerespektují. Z výsledků dopravního sčítání z roku 2010 vyplývá, že tudy projíždí až 1500 nákladních vozidel denně.

„O možnosti výstavby nové silnice mezi dálnicí D8 a rychlostní silnicí R7 jsem jednal s ministrem dopravy Antonínem Prachařem a vedením Ředitelství silnic a dálnic ČR. Naší podmínkou je, aby záměr podpořily všechny dotčené obce na trase,“ doplnil hejtman Miloš Petera.

Hejtman slíbil více peněz na silnice Mladoboleslavska

Podobný záměr, jako v případě propojení D8 a R7, připravuje MD ČR a ŘSD ČR na dalším úseku obchvatu Prahy, kde citelně chybí nedokončená část okruhu. A tím je propojení dálnic D1 a D11. O možnosti řešení situace v této části kraje se nyní jedná mezi zástupci ministerstva dopravy, ŘSD ČR, Středočeským krajem a obcemi.

(iza, foto: Miaow Miaow/Wikimedia)


Nechcete zmeškat důležité zprávy? Přihlašte se k jejich odběru: