Svátek má: Dana

Regiony

Velikost textu:

Chceme efektivnější využití osobní i nákladní železniční dopravy

Chceme efektivnější využití osobní i nákladní železniční dopravy

Chceme efektivnější využití osobní i nákladní železniční dopravy, shodují se obce, ministerstvo dopravy a Středočeský kraj v návrhu společného memoranda.

Ilustrační foto
8.srpen 2017 - 12:30

Železnice tvoří páteř veřejné dopravy ve Středočeském kraji, její role je nepostradatelná, a proto je rozvoj objednávaných výkonů na železnici pro Středočeský kraj prioritou.

Společné memorandum ministerstva dopravy, Svazku obcí Region Dolní Berounka a Středočeského kraje si vytyčilo tři cíle. Je to snížení hluku ze současné a budoucí nákladní železniční dopravy, rekonstrukce a optimalizace trati č. 171 Praha-Beroun pro příměstskou dopravu a vymístění dálkové dopravy mimo údolí řeky Berounky. Rada kraje obsah memoranda projednala na svém jednání 3. srpna 2017, zastupitelé o něm budou rozhodovat v září.

Železnice tvoří páteř veřejné dopravy ve Středočeském kraji, její role je nepostradatelná, a proto je rozvoj objednávaných výkonů na železnici pro Středočeský kraj prioritou. Rozvoj železnice, tj. páteřního systému veřejné dopravy, je rovněž nutný s ohledem na neustále se zhoršující situaci na příjezdových komunikacích do Prahy.

„Je zapotřebí urychleně investovat do železniční infrastruktury tak, aby mohla být co nejlépe využívána plnohodnotně pro městskou a příměstskou železnici,“ upozorňuje radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO 2011)

To umožní zkracování intervalů, potřebné kapacitní posílení přetížených úseků a zavádění nových rychlých spojení. Jedině tak bude železnice fungovat jako plnohodnotná páteř společného IDS Prahy a Středočeského kraje.


„Bez rekonstrukcí tratí nelze navýšit počet vlaků na potřebnou úroveň, a tím zvýšit atraktivitu železnice tak, aby mohla převzít větší část přepravní zátěže a ulehčit přetížené silniční síti i autobusovým terminálům,“ dodává radní pro oblast dopravy Petrtýl.

Proto patří k důležitým cílům memoranda podpořit dílčí rekonstrukci trati v nejkritičtějších místech trati č. 171 Praha–Beroun a přispět k co nejrychlejšímu zahájení realizace projektu optimalizace této trati, který připravuje Správa železniční dopravní cesty. Informoval Krajský úřad Středočeského kraje.

(jv,stredoceskenovinky.cz foto:kú)