Svátek má: Ivan

Regiony

Velikost textu:

Sociální automobil pomůže Domovu seniorů ve Vidimi

Sociální automobil pomůže Domovu seniorů ve Vidimi

Zcela nový vůz značky Dacia Dokker mohou nyní využívat pracovníci a klienti Domova seniorů Vidim. Na novou Dacii Dokker přispělo bezmála padesát firem z okolí.

Auto pro Domov seniorů ve Vidimi
21. května 2019 - 12:30

Slavnostní předání automobilu proběhlo v pátek 17. května za účasti zástupců dané organizace a poděbradské reklamní agentury kompakt, která tento projekt zaštiťuje. Vozidlo budou zaměstnanci domova využívat při poskytování sociálních služeb a při dalších podpůrných aktivitách.

Středočeská organizace, která poskytuje pobytové služby seniorům, obdržela svůj druhý vůz v rámci projektu Sociální automobil. Ten funguje po vzoru evropských měst již 20 let, za tu dobu Kompakt v rámci České republiky předal na stovky automobilů. Pro toto zařízení jde v celkovém pořadí již o 772. vůz.

„Myslíme si, že každá společnost, která s úspěchem provozuje svou činnost, by měla alespoň malou částí pomoci těm, kteří to opravdu potřebují. Pro většinu domovů či zařízení pečujících o seniory není zrovna jednoduché pořídit si nový vůz, protože soustřeďují finanční prostředky především na péči o své klienty. Proto jsme se rozhodli vzít situaci do svých rukou a zařízením i organizacím pečujícím o osoby nacházející se v nouzi tímto způsobem pomoci,“ uvádí Miroslav Káninský, jednatel společnosti Kompakt.

Na financování vozu se podílelo asi 47 subjektů napříč obory od velkých firem až po nejmenší jednotlivce z místních obyvatel i přilehlého okolí.



O projektu Sociální automobil
Za spoluúčasti firem a společností se poděbradská reklamní agentura Kompakt snaží o vytvoření, zdokonalení a obnovení vozového parku v ústavech a zařízeních, která svou činnost zaměřila na výchovu, vzdělání, rehabilitaci a integraci zdravotně, mentálně či jinak hendikepovaných lidí. Projekt stojí na systému tzv. „reklamy na kolech“ a spočívá v tom, že jednou v roce přejde obchodní zástupce na tento projekt a po dobu tří měsíců získává firmy, které jsou ochotné přispět na dobrou věc a chtějí se podílet na přípravě automobilu, jenž poputuje do některého ze sociálních zařízení. Daná organizace tak získá nejen dobrý pocit za svou dobročinnost, ale i reklamu na vozidle, které je na silnicích všem na očích.

Od roku 1997, kdy byla zahájena realizace tohoto projektu, se za pomoci firem a společností po celém území ČR podařilo předat již přes 770 sociálních automobilů. Vzhledem k zahraničním zkušenostem byl doposud tento projekt postaven na vozech Renault Master, Renault Kangoo a Dacia Dokker.

Stredoceskenovinky.cz informovala Šárka Nosková za EPIC Public relations s.r.o.

(jv,stredoceskenovinky.cz foto:epicpr)